عکس کیک های تزیین شده به مناسبت روز مادر - پورتال رنگی

تزئین غذا و خوراکی , روز زن و مادر ۰۴ فروردین ۱۳۹۵ بدون دیدگاه

عکس کیک های تزیین شده به مناسبت روز مادر

روز مادر: در ایران که یک کشور با دین اسلام هستیم، روز تولد حضرت فاطمه به عنوان روز مادر و روز زن در سالنامه نامگذاری شده است و در این روز زنان کشورمان در دو مقام بلند زن بودن و مادر بودن مورد تکریم قرار می گیرند و هر کسی در جایگاه خود تلاش می کند این روز را جشن بگیرد و به مادر و یا همسر خود تبریک بگوید. یکی از این شیوه ها پخت کیک یا خرید کیک است که ما در این مطلب مدلهای جدید کیک تزیین شده به مناسبت روز بزرگ مادر را برایتان جمع آوری کرده ایم.

روز مادر در دیگر کشورهای جهان

در هر کشوری بنا به فرهنگ و آیین آن یک روز برای گرامیداشت مقام مادر نامگذاری شده است که در ادامه این مطلب پورتال رنگی می توانید آنها را ببینید.
تاریخچه روز مادر در یونان به گذشته خیلی دور بر می گردد. 25 سال قبل از ظهور عیسی مسیح (ع) ، الهه های یونانی وجود داشتند كه برای آنها نوعی جشن مادر برگزار می شد.
مردم هنگ كنگ ، پاكستان ، قطر ، عربستان سعودی و امارات متحده ی عربی این روز را در ماه مه جشن می گیرند. مردم این كشورها كه عموماً مسلمان اند، در این روز به دیدن مادران خود می روند و با در دست داشتن هدایایی چون گل، كیك، اشیای زینتی و قیمتی از ایشان قدردانی می كنند.
در آرژانتین و هندوستان مراسم روز مادر در ماه اكتبر برگزار می شود. مردم آرژانتین در دومین یكشنبه این ماه از مادران قدردانی می كنند؛ اما هندوها ده روز را برای روز مادر جشن می گیرند. این فستیوال بر اساس نام دورگا پوجا (Durga Puja) –زن و مادر قدیسه هندو – ” دورگا ” نامگذاری شده است. بنا بر افسانه ای ، این مادر الهی ده دست دارد و در هر دست اسلحه ای برای از بین بردن اهریمن ( شیطان ).
در پرتقال و اسپانیا روز مادر ارتباط نزدیكی با كلیسا دارد. در هشتم دسامبر، این مردم نه تنها از مادران قدردانی می كنند ، بلكه مراسم شكر گذاری برای مریم مقدس،مادر حضرت عیسی (ع) را نیز به جا می آورند.
كشورهایی چون تركیه ، دانمارك ، فنلاند ، ایتالیا ، استرالیا و بلژیك روز مادر را در دومین یكشنبه ماه مه جشن می گیرند.در نروژ دومین یكشنبه ماه فوریه و در سوئد و فرانسه نیز آخرین یكشنبه ماه مه ، این روز، جشن گرفته می شود. مردم فرانسه این روز را همچون جشن تولد برگزار می كنند. تمام خانواده دور هم جمع می شوند و با یك وعده غذای ویژه و كیك ، روز مادر را جشن می گیرند. بعضی از كشورها روز مادر را در فصل بهار برگزار می كنند.
در لبنان در اولین روز بهار و در ژاپن دومین یكشنبه ماه مه با برگزاری نمایشگاه نقاشی از مادران تجلیل می شود. كودكان شش تا چهارده سال با كشیدن نقاشی درباره مادرانشان از آنها قدردانی می كنند.هر چهار سال یك بار نیز نقاشی های برگزیده در نمایشگاهی به نام ” مادر من” به نمایش گذاشته می شود.
در پایان باید بگوییم علیرغم همه آداب و رسومی که در این مورد وجود دارد، مهم آن است که همه ما مادران را گرامی بداریم و دوستشان داشته باشیم.

همچنین بخوانید:  عکس هایی از تزیین غذا با کاسه‌های آناناسی

پورتال رنگی روز مادر را به همه مادران خوب ایران زمین تبریک می گوید.

عکس کیک های زیبا برای روز مادر:

عکس کیک های تزیین شده به مناسبت روز مادر
تزیین کیک برای جشن روز مادر
تزیین کیک
آموزش تزیین کیک
تزیین کیک فانتزی
تزیین کیک تولد
مدلهای تزیین کیک روز مادر
انواع مدل تزیین کیک
زیباترین مدلهای تزیین کیک
آموزش گام به گام تزیین کیک
روشهای تزیین کیک
تزیین کیک به شکل سبد گل
تزیین کیک به شکل قوری
تزیین کیک با شکلات
تزیین کیک با نارگیل
تزیین کیک با خامه
تزیین کیک به شکل قلب

پورتال رنگی _ عکس کیک های تزیین شده به مناسبت روز مادر
منبع: بیتوته – تاپ ژورنال

برچسب ها
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments