ایسلند تنها کشوری که حقوق زنان و مردان برابر است - پورتال رنگی

بین الملل ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ۱۰ دیدگاه

به گزارش پورتال رنگی ایسلند روز جهانی زن را به بهترین شکل ممکن جشن گرفت. از این روز به بعد تمام کمپانی ها موظف هستند به همه کارمندان صرف نظر از جنسیت، سن و قومیت آن ها حقوقی مساوی بپردازند. ایسلند جزو زیباترین کشورهای جهان می باشد. طبیعت زیبای ایسلند زبانزد خاص و عام بوده و هست. حال با پورتال رنگی همراه باشید تا از سطح رفاهی مردم در ایسلند باخبر شویم.

ایسلند تنها کشوری که حقوق زنان و مردان برابر است

در ایسلند درآمد زنان و مردان برابر است

این کشور در دنیا از نظر برابری جنسی به عنوان بهترین کشور شناخته شده است. اما هنوز مشکل به کلی رفع نشده زیرا زنان ۱۴ الی ۱۸ درصد کمتر از مردان حقوق دریافت می کنند.

فعالان حقوق زنان ارزیابی کرده اند که از ساعت ۲:۳۰ عصر به بعد زنان به دلیل اختلاف درآمدی با مردان رایگان کار می کنند. به همین دلیل هزاران زن ایسلندی در اکتبر ۲۰۱۶ از این ساعت به بعد در مقابل پارلمان کشور بر علیه حقوق نا مساوی شورش کردند.

صدای زنان در این شورش ها شنیده شد و دولت ایسلند تصمیم گرفت قانون جدیدی وضع کند. بر اساس این قانون هر شرکتی با بیش از ۲۵ کارمند موظف است گواهینامه ای مبنی بر پرداخت حقوق برابر به کارمندان زن و مرد داشته باشد.

به گفته وزیر امور اجتماعی این کشور حقوق مساوی همان حقوق بشر است و باید اطمینان داشته باشیم که زنان و مردان از فرصت های مساوی در محیط کار لذت می برند.

او همچنین اظهار داشت باید برای مبارزه علیه بی عدالتی جرات برداشتن گام های جدید را داشت.

همچنین بخوانید:  سوزاندن همسر بخاطر نداشتن جهیزیه

ما برای ایسلند که توانسته است این تغییر بزرگ را ایجاد کند بسیار خوشحالیم و امیدواریم کشورهای دیگر نیز بتوانند چنین تغییراتی را با الهام و پیروی از این کشور ایجاد کنند.

ایسلند تنها کشوری که حقوق زنان و مردان برابر است

Subscribe
Notify of
10 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
وانیا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰ ب.ظ

اولا که عدالت یعنی اینکه هر کسی به هر اندازه که تلاش کرده به همون اندازه هم ثمره تلاشش رو ببینه یعنی چه زن چه مرد هرکسی به هر اندازه که دنبال تحصیل علم و مهارت میره به همون اندازه هم موقعیت اجتماعی و مالی کسب کنه دادن فرصت و دستمزد کمتر به نصف جامعه فقط به دلیل اینکه زن هستن هیچ توجیهی نداره حالا میخواد در هر جامعه ای باشه دوم در قوانین ایران حقوق زن و مرد برابر نیست و البته عادلانه هم نیست مثلا زن برای مسافرت و گرفتن گذرنامه و تحصیل و اشتغال و….محتاج اجازه شوهر… بیشتر بخوانید »

Anonymous
فروردین ۲۵, ۱۳۹۶ ۸:۴۸ ب.ظ

در مراکز دولتی حقوق یکسان هست. اما در مراکز خصوصی این طور نیست.به علاوه در زمان گزینش نیز مردان به دلیل مسئول خانواده بودن و از این دست مسائل معمولا در اولویت قرار می گیرند..

الهام
Reply to  Anonymous
فروردین ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۳ ب.ظ

در پرداخت نوع بیمه و دستمزد تساوی رعایت نمی شود. بطور مثال برای مرد حق عایله در نظر می گیرند ولی برای زن نه به این دلیل که مرد موظف به پرداخت نفقه است نه زن . پس حرفتون بی اساس است.

آذر
فروردین ۲۱, ۱۳۹۶ ۲:۲۷ ب.ظ

عالی آفرین به زنان کشورایسلند

Anonymous
فروردین ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۱:۰۴ ق.ظ

سلام مگه در ایران حقوق زن با مرد برابر نیست؟
الان حقوق کارمند زن و مرد در تمام ادارات به یک میزانه چی شده حالا به کشور ایسلند غبته خوردید
من به کشورم افتخار کردم که سالهاست در ایران این قانون برگزاره

لیلا
فروردین ۱۵, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۵ ق.ظ

حقوق برابر!!!فکر میکنم حداقل 500سال دیگه کشور ایران به این درک و فهم برسن.حالا هی بگین این عدالت نیست یا اینکه اسلام نظر لطف دارد.بابا تو یه شرایط و تو یه فضا دو جور حقوق به زن و مرد میدن بعد میگن آقا مسئول خانواده است و ….خب خانم هم همون کار و همون زمان را دارد اما مرد انگاری اون کارو یه جور دیگه میکنه!!!!همونه دیگه.

آذین
Reply to  لیلا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۶ ۹:۱۹ ق.ظ

من کارمند دانشگاهم و حقوقم با همکار هم سابقه ام که تحصیلاتش با من یکیه و آقاست یکسانه . چرا دوست دارید حسرت دیگران رو بخورید؟؟؟؟؟
شاید سرکار عالی در یک شرکت بی رونق و پیش پا افتاده کار می کنید که سقف حقوقش کارگری است و به خانمها اجحاف می کنند .
لطفا در مورد کشورمان با تحقیق نظر بدهید . البته بنده به هیچ وجه منکر معضلات مملکتمون نمیشم ولی خب باید حقیقت رو گفت.

تنها
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۰ ق.ظ

خوش به حالشون. دمشون گرم

سولماز
اسفند ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۴۹ ب.ظ

سلام
بسیار عالی! کاش بشه که همه جا فراگیر بشه!

اشی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۵ ۷:۰۰ ب.ظ

چه خوب میشد در ایسلند بدنیا می امدیم ان موقع راحت تر زندگی می کردیم خوشبحال زنانی که در ایسلند زندگی میکند