بهترین راه های بستن منافذ پوست - پورتال رنگی

پوست و مو ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ بدون دیدگاه

بهترین راه های بستن منافذ پوست

شاید شما هم جزو کسانی باشید که از باز بودن منافذ پوست تان شکایت دارید و برای درمان منافذ باز پوست تان به دنبال راه حل های طبیعی و خانگی هستید. لازم است بدانید راه های درمانی زیادی جهت بستن منافذ پوست وجود دارد که ما به تعدادی از بهترین راه های ممکن جهت بستن منافذ پوست صورت اشاره می کنیم:

پیشگیری و درمان منافذ باز پوست با شستشوی پوست

شستشوی مناسب پوست را فراموش نکنید. این کار یکی از ابتدایی ترین کارهایی است که به بسته شدن منافذ پوست کمک می کند. برای شستن پوست حتما از شوینده‌ های ملایم و متناسب با نوع پوست تان استفاده کنید. برای پوست‌های چرب و مختلط، از شوینده ای استفاده کنید که بتواند چربی اضافه پوست را پاک کند. برای این پوست های چرب شستشوی 2 بار در روز، یک بار صبح و یک بار بعدازظهر یا شب مناسب است. کسانی که پوست‌ های خشک دارند، باید از شستشوی بیش از حد بپرهیزند و شوینده‌ ای که استفاده می‌کنند، بسیار ملایم و ترجیحا غیرصابونی باشد.

ماسک تخم مرغ برای بستن منافذ باز پوست

ماسک تخم‌مرغ برای افرادی که در صورت خود منافذ پوستی کوچک و بزرگ دارند، بسیار موثر است. ماسک سفیده تخم مرغ موجب تعادل چربی پوست‌ های بسیار چرب می‌شود، پوست را درخشان می‌کند و آن را مرطوب می‌سازد. علاوه بر خواص درمانی، این ماسک می‌تواند از انواع پوست سم‌ زدایی کند و آن را شفاف و لطیف کند.
برای تهیه ماسک تخم مرغ به یک عدد تخم‌ مرغ و یک دستمال نیاز دارید. در ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. صورتتان را بشویید و خشک کنید و سفیده تخم مرغ را بر روی آن قرار دهید. سپس دستمال را بر روی آن بگذارید. اگر از سفیده تخم مرغ چیزی باقی مانده است، لایه‌ دیگری از آن را بر روی دستمال قرار دهید. 20 تا 30 دقیقه در همان حالت بمانید تا ماسک کاملا خشک شود. زمانی که دستمال کاملا سفت و سخت می‌شود، ماسک را بردارید.

همچنین بخوانید:  لاک ناخن چه مضرراتی برای سلامتی دارد ؟

بخور برای درمان منافذ باز پوست

معمولاً یکی از راه های درمان و از بین بردن جوش های سر سیاه و بستن منافذ پوست استفاده از بخور است که همیشه در دسترس بوده و کارایی لازم را دارد. ابتدا پوست را با آب و صابون و با استفاده از لیف بشویید و در ظرفی که امکان بخور در آن وجود دارد آب را جوش آورده، زمانی که آب جوش آمد، ظرف را از روی اجاق گاز بردارید سپس با استفاده از پوششی برای قرار دادن روی سر، پوست صورت خود را بخوبی در زمانی بین 3 تا 5 دقیقه بخور دهید. بعد از بخور می توانید از انواع ماسک های موثر در بستن منافذ پوست استفاده کنید.

منافذ باز پوست صورت | بستن منافذ باز پوست صورت

لیموترش تازه برای بستن منافذ باز پوست

به یاد داشته باشید هرگز از آب لیموهای صنعتی برای پوست تان استفاده نکنید زیرا باعث تیرگی پوست می شوند. برای این کار فقط از لیموترش تازه که هیچ جایگزینی هم ندارد استفاده کنید. لیموترش تازه دارای ماهیت اسیدی بوده و مقدار زیادی ویتامین ث دارد که در بسته شدن منافذ باز پوست نقش مهمی دارد. شما می توانید از لیموترش به دو صورت استفاده کنید: 1- استفاده از لیموترش تازه به تنهایی 2- استفاده از لیمو در ماسک های مختلف
برای اینکه از لیموترش به تنهایی لازم است ابتدا صورت را شستشو و بخور داده سپس یک عدد لیموی تازه را از وسط نصف و به آرامی روی سطح پوست ماساژ و قبل از خشک شدن کامل، آن را بشویید. همچنین برای تهیه ماسک لیموترش، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ عدد سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و بر روی پوست قرار دهید. بعد 10 دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.

همچنین بخوانید:  اطلاعات مفید در مورد خال های قرمز

ماسک ترمیم و بستن منافذ پوست

ماسک آب نارنج و گلاب، ماسک ترمیم منافذ پوست بوده و یکی از قدیمی ترین روشهای بستن منافذ پوست است.

ماسک جوانه گندم

ماسک جوانه گندم نه تنها تاثیر مثبت در رفع منافذ باز پوست داشته بلکه در روشن و شفاف کردن پوست صورت موثر است . برای تهیه ماسک جوانه گندم نیاز به جوانه گندم یا همان گندم جوانه زده که پس از خشک کردن آن را به صورت پودر در بسیاری از عطاری ها می فروشند، دارید. ابتدا پوست صورت را با یک شوینده مناسب و لیف بشویید. یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با کمی شیر مخلوط کنید. ماسک جوانه گندم بدست آمده را روی پوست بصورت با حرکت چرخشی ماساژ داده و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک جو دو سر

ماسک جو دوسر یکی از بهترین ماسک ها برای لایه برداری ملایم پوست، از بین بردن جوشهای سر سیاه، بستن منافذ باز پوست و کنترل چربی اضافی پوست است. برای تهیه ماسک جو دوسر پنج قاشق عسل، دو قاشق غذاخوری پودر جو دوسر، دو قاشق غذاخوری شیر را با هم مخلوط کرده و به مدت یک ساعت در یخچال قرار بدهید. بهتر است ابتدا پوست را شسته، بخور داده و بعد ماسک جو دو سر را بصورت حرکت دایره ای روی پوست صورت ماساژ داده و بعد از 15 تا 30 دقیقه با آب سرد بشویید. از ماسک جو دو سر یک یا دو بار در هفته به صورت منظم استفاده کنید.

استفاده از جوش شیرین برای بستن منافذ باز پوست

جوش شیرین را به عنوان یک ماده لایه بردار ملایم برای از بین چربی اضافی پوست و همچنین پاکسازی منافذ پوست به کار می بریم. یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به همراه کمی آب مخلوط کرده و پس از شستشوی پوست با یک شوینده، محلول بدست آمده را روی صورت ماساژ داده و پس از 2 تا 3 دقیقه پوست را با آب سرد بشویید.

همچنین بخوانید:  از عوارض فر کردن و صاف کردن مو چه می دانید؟

بهترین راه های بستن منافذ پوست

طرز تهیه لوسیون برای بستن منافذ پوست

لوسیون شماره 1 برای بستن منافذ پوست

مواد لازم:

  • الکل سفید 5 قاشق غذاخوری
  • عرق بادرنجبویه 5 قاشق غذاخوری
  • گلاب 5 قاشق غذاخوری
  • گلیسرین 1 قاشق غذاخوری

لوسیون شماره 2 برای بستن منافذ پوست

مواد لازم:

  • آب مقطر 5 قاشق چایخوری
  • الکل سفید 5 قاشق غذاخوری
  • عرق رازیانه 5 قاشق غذاخوری
  • گلاب 3 قاشق غذاخوری
  • بوراکس 1 قاشق مرباخوری

روش مصرف لوسیون ها

تمام مواد را با هم مخلوط کرده و در ظرفی ریخته و در جایی خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید. برای استفاده از این لوسین ها ابتدا پوست را بخور داده و سپس با استفاده از پنبه مقداری از لوسیون را روی پوست ماساژ داده و پس از گذشت 10 دقیقه با آب سرد بشویید. میزان استفاده از این لوسیون ها روزانه یکبار میباشد.

آیا می دانید بوراکس چیست؟

بوراکس پودری سفید رنگ و متشکل از کریستالهای نرم بی رنگ است که به راحتی در آب حل میشود. این ترکیب دارای کاربردهای گوناگون وسیعی بوده و ماده متشکله بسیاری شوینده ها̨ مواد آرایشی و لعابها میباشد.

پورتال رنگی – بهترین راه های بستن منافذ پوست
منابع: مجله پزشکی دکتر سلام، سایت حکیم تهرانی، شیمی پیام نور

برچسب ها
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments