رازهایی برای خوش‌ صحبت‌ شدن - پورتال رنگی

روانشناسی و موفقیت ۱۵ تیر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه

رازهایی برای خوش‌ صحبت‌ شدن

اداب معاشرت یکی از مهمترین ارکان در زندگی ما انسانها است. چه بسا به واسطه نوع صحبت کردن و نوع معاشرت مان موفقیت هایی هم به دست آورده باشیم. یکی از نکات مهم در آداب معاشرت، خوش صحبتی است. باید دانست که خوش صحبتی دارای فنون خاص خود است که ما در این مطلب سعی کرده ایم به 5 راز در این زمینه اشاره کنیم. امیدواریم از این مطلب استفاده بهینه داشته باشید و بتوانید در تمامی معاشرت هایتان آنگونه که می خواهید موفق شوید و همه هم شما را به عنوان فردی خوش صحبت بشناسند.

رازهایی برای خوش‌ صحبت‌ شدن (1)

5 نکته مهم برای خوش صحبتی

۱ بدون فکر و فی‌البداهه سخن نگویید. هر مکالمه‌ای که بعدها در مورد آن افسوس می‌خوریم یک علت مشترک دارد: فکر نکردن پیش از سخن گفتن. قبل از به اشتراک گذاشتن افکارمان، زمان زیادی را برای تحلیل آنها در اختیار داریم. اگر مکالمه یا جلسه شما ارزش برنامه‌ریزی را دارد، ارزش آن را هم دارد که دقایقی را برای ایجاد طرحی کلی صرف کنید. برای یک مکالمه مهم، گفت‌وگو را با یک همکار قابل اعتماد انجام دهید تا بتوانید اشکالات را رفع کنید.

۲ آن را از دید شنونده مورد توجه قرار دهید. به هنگام ایجاد استراتژی برای صحبت کردن، خود را در موقعیت طرف مقابل قرار دهید. این کار باعث ایجاد یک رویکرد متعادل می‌شود و شما را آماده می‌کند که تنها به موقعیت خود توجه نکنید و هر عمل متقابلی را مورد چالش قرار دهید.

۳ برای پاسخ‌های مختلف آمادگی داشته باشید. کسی نمی‌تواند با قطعیت بگوید که پاسخ طرف مقابل چه خواهد بود. با پیش‌بینی کردن پاسخ‌های منفی یا سوالی، شانس خود را برای یک گفت‌وگوی خوب افزایش دهید. در این صورت احتمال کمتری برای غافلگیر شدن وجود دارد.

همچنین بخوانید:  مدیر عامل شرکت خودتان باشید!

۴ با دلیل و منطق عمل کنید. نقطه‌نظری که با منطق و اطمینان بیان شود، کمتر با خصومت رو‌به‌رو می‌شود. نکته این است که گفت‌وگو را تا جای ممکن با دلایلی که با داده‌ها و حقایق همراه شده‌اند، پیش ببرید.

۵ جنبه احساسی را فراموش نکنید. همان‌طور که مورد شماره چهار اهمیت منطق را تاکید می‌کند، مهم است بدانید که احساسات، اغلب از منطق پیشی می‌گیرد.

پورتال رنگی _ رازهایی برای خوش‌ صحبت‌ شدن

منبع: سلامت نیوز

Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments