دو راه استفاده از گلیسرین برای زیبایی پوست و مو - پورتال رنگی

پوست و مو ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ بدون دیدگاه

دو راه استفاده از گلیسرین برای زیبایی پوست و مو

برای آن دسته زا خانمهایی که دوست دارند پوست شفاف و زیبایی داشته باشند، در این مطلب روشی ویژه برای داشتن پوست و موهایی سالم و زیبا را د رنظر گرفته ایم که با استفاده از روغن گلیسرین است. امیدواریم این مطلب را بپسندید.

گلیسیرین مایعی غلیظ ، شفاف و شیرین مزه است که نقطه جوش بالایی داشته و در سرمای زیاد ،به صورت خمیری چسبناک یخ می زند.به علاوه به راحتی در آب و الکل حل شده و قابلیت ترکیب با مواد بسیاری را دارد.

%d8%af%d9%88-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%be

اگر گلیسیرین را در ظرفی درباز قرار دهید ،به مرور ،آب را از محیط اطراف خود جذب کرده و پس مدتی ،مقدار قابل توجهی آب در آن جمع می شود.

این روغن از فرایند ساخت صابون به دست آمده و گلیسیرین گیاهی هم از روغن گیاهی گرفته می شود که برای مرطوب کردن پوست، بسیار مفید و موثر خواهد بود.

مزایا و فواید گلیسیرین

علاوه برقابلیت بازگرداندن رطوبت کافی به پوست و موی سر و پوست خشک بدن، گلیسیرین برای رشد موها نیز مورد استفاده قرار گرفته و برای موهای خشک و شکننده بسیار مفید خواهد بود.چنانچه پوست سر شما ،شدیدا خشک و پوسته پوسته شده است،ماساژ گلیسیرین ، تا حد زیادی این خارش و تحریک را کاهش خواهد داد.

اما کسانی که موهایی چرب یا نرمال دارند ، ازاین اینکار اجتناب نموده و در عوض ،از محصولاتی که حاوی میوه مغذی آواکادو روغن جوجوبا هستند ،استفاده کنند.

جدا از خاصیت مرطوب کنندگی ،گلیسیرین برای تقویت موها بسیار مفید بوده و ازشکنندگی و دوشاخه شدن آنها به نحو موثری جلوگیری شده و ترکیب آن با دیگرروغن های مفید،آب و عسل و …موجب سلامت پوست و موی سر خواهد شد.

همچنین بخوانید:  درمان شوره سر با طب سنتی

در ضمن گلیسیرین را می توان با آب ،آلوئه ورا ، روغن هایی مثل اسطوخودوس ،رزماری و مقدار کمی نرم کننده ترکیب کرده و آن رادر ظرف اسپری ریخته، فریزکنید و ۳-۲ روز در هفته برای پوست و موی سر از آن استفاده نمایید.پوست و موی سر را با این محلول ماساژ داده و اجازه دهید دو دقیقه روی موهای مرطوب بماند ،بعد موها را بشویید.

همچنین استفاده مرتب از مخلوط گلیسیرین با آب ، موجب رشد موهای جدید، البته با بافتی بهتر از گذشته می شود.در بسیاری از محصولات تجاری، این روغن به عنوان یکی از اجزاء اولیه تشکیل دهنده آنها محسوب شده و موها را مرطوب می سازد.

دو راه استفاده از گلیسرین برای زیبایی پوست و مو

دو روش خانگی برای زیبایی پوست و مو

موهای‌تان را روغنی کنید

گلیسیرین همان طور که می‌تواند پوست را مرطوب کند، می‌تواند یک ماده آب‌رسان برای موهای خشک باشد. گلیسیرین می‌تواند در برابر خشکی و آسیب‌های ناشی از وسایل حالت‌دهنده داغ از موها محافظت کند. البته حواس‌تان باشد، اگر موهای فر دارید نباید در محیط‌های خیلی مرطوب از گلیسیرین استفاده کنید چون رطوبت موجود در هوا به علاوه رطوبت اضافی که گلیسیرین جذب موها می‌کند، باعث وز شدن موها می‌شود.

شما می‌توانید برای موهای‌تان یک اسپری گلیسیرین بسازید، کافی است مقدار مساوی گلیسیرین گیاهی را با آب مخلوط کنید و در یک بطری آب‌پاش بریزید، خوب مخلوط را تکان دهید و به آن ۳ قطره از اسانس رزماری یا اسطوخودوس یا روغن درخت چای اضافه کنید و بعد از حمام به موهای‌تان اسپری کنید.

پوست را درخشان می‌کند

استفاده از ماسک گلیسیرین می‌تواند شما را از شر پوست‌های مرده و کدر خلاص کند و با آبرسانی پوست را درخشان می‌کند. برای ساختن این ماسک اول باید زرده و سفیده یک تخم‌مرغ را از هم جدا کنید و بعد سفیده آن را با یک چنگال یا همزن آنقدر بزنید تا کاملا سفید شود، بعد به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. عسل علاوه‌ بر‌این‌ که برای سلامت پوست مفید است، خاصیت چسبندگی آن باعث می‌شود، سلول‌های مرده سطح پوست به خوبی کنده شوند.

همچنین بخوانید:  آیا شما هم به سرم مو نیاز دارید؟

حالا به مخلوط یک قاشق غذاخوری گلیسیرین اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید تا پف کند، اکنون این مخلوط را با انگشت به کل صورت‌تان بمالید، حواس‌تان باشد خیلی به چشم‌ها نزدیک نشوید. اجازه دهید تا ماسک کاملا روی صورت‌تان خشک شود، بعد از خشک شدن آرام ماسک را از روی صورت بکنید تا همراه آن سلول‌ها و پوست مرده نیز کنده شود. در نهایت صورت را با آب سرد بشویید.

پورتال رنگی _ دو راه استفاده از گلیسرین برای زیبایی پوست و مو

منبع: سلامت نیوز – مه شو

برچسب ها
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments