در طول یک هفته یک کیلو وزن کم کنید - پورتال رنگی

پزشکی و سلامت5 ۱۹ آبان ۱۳۹۴ بدون دیدگاه

در طول یک هفته یک کیلو وزن کم کنید

رژیم گرفتن برای بسیاری افراد به صورت یک عادت شده است. برای کاهش 1 کیلو وزن در هفته به صرف هزینه های اضافی نیازی نیست، حتی لزومی ندارد فعالیت خاصی را انجام دهید، کاری که باید انجام دهید این است که میزان کالری که در طول روز مصرف می کنید، کاهش دهید و همچنین فعالیت های روزانه تان را مقداری بیشتر کرده و عادات غذایی تان را کنترل کنید.

متعادل کردن کالری

در طول یک هفته یک کیلو وزن کم کنید

در طول یک هفته یک کیلو وزن کم کنید

کاهش وزن تنها به مقدار کالری هایی که سوخته می شوند و همچنین ایجاد تعادل در میزان کالری بستگی دارد. هیچ نوع ماده یا برنامه و دارویی نمی تواند شما را به وزن دلخواهتان برسانند. به عنوان مثال، 0.5 کیلو چربی برابر است با 3500 کالری، حال برای اینکه در طول یک هفته یک کیلو از وزنتان را کاهش دهید باید سعی کنید در طول این هفت روز، روزی هزار کالری کمتر مصرف کنید و با فعالیت بدنی و همچنین وزرش، فرایند سوختن کالری را تسریع و تقویت کنید.

رژیم غذایی اصولی

زمانی که ناچارید در طول روز کمتر از 1200 کالری مصرف کنید احتمالا برایتان مشکل است که بتوانید همه نیازهای بدنتان را تامین کنید. برنامه غذایی که کمتر از 1200 کالری را برای فرد تامین می کنند برای مدت طولانی مناسب نیستند چرا که به تدریج بدن احساس کمبود می کند و احساس پرخوری شما را مغلوب می کند. شما می توانید با افزایش مصرف مواد مغذی در رژیم غذایی تان، در عین اینکه وزن تان کم می شود مواد مغذی جذب بدنتان می شود و احساس گرسنگی نمی کنید.

همچنین بخوانید:  عوارض زیاده روی در مصرف کباب

فعالیت بدنی و ورزش

میزان کالری که از طریق فعالیت بدنی و ورزش سوخته می شود در همه افراد بر اساس جنس و سن و … متفاوت است. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که روزانه نیم ساعت ورزش هوازی داشته باشید. مانند پیاده روی تند یا دویدن. تاثیر ورزش علاوه بر کاهش وزن، بر تقویت روحیه و سلامت کل بدن نیز تاثیر مثبت دارد.

راهکار رفتاری

برای اینکه یک برنامه رژیم غذایی و کاهش وزن موفق داشته باشید توصیه می شود یک دفترچه تهیه کنید و در آن همه یادداشت های غذایی تان را درج کنید. در واقع بر اساس تحقیقی، یادداشت کردن مواد غذایی که در طول روز می خورید میزان کاهش وزن تان را به طور معجزه آسایی تقویت و تسریع می کند. همچنین سعی کنید خیلی آرام غذا بخورید. چرا که بر اساس تحقیقات محققان، در زمانی که شروع به غذا خوردن می کنید تا زمانی که از طرف مغز فرمان سیری دریافت کنید در حدود بیست دقیقه طول می کشد. پس اگر سریع غذا بخورید، پیش از اینکه سیر شوید میزان بیشتری غذا مصرف می کنید.

پورتال رنگی – در طول یک هفته یک کیلو وزن کم کنید

Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments