درمان کرم خوردگی دندان با روش های خانگی - پورتال رنگی

دهان و دندان ۲۷ تیر ۱۳۹۶ ۲ دیدگاه

درمان کرم خوردگی دندان با روش های خانگی

ما در بخش سلامت پورتال رنگی سعی می کنیم مطالب بروز در حوزه پزشکی و سلامت را برای شما کاربران عزیز گردآوری کنیم و در این مقاله برای شما خبری درمورد پوسیدگی دندان را گرداوری کرده ایم. با ما همراه باشید.

کرم خوردگی دندان یا همان پوسیدگی دندان یکی دیگر از علایم مهم بیماری ها و عدم تعادل در بدن است . سلامت دندان ها را با مواد مغذی سالم سالم ، بهداشت و … حفظ کنید نه با استفاده از فلوریدا و دندان پزشک.کرم خوردگی دندان
علل پوسیدگی و اصطلاحا کرم خوردگی دندان :

کرم خوردگی یا همان پوسیدگی دندان به علل مختلفی ایجاد می شود مثل کمبود چربی محلول در آب دو ویتامین (بیشتر ویتامین a و d ) ، رعایت نکردن استاندارد های غذایی ، کمبود مواد معدنی ، بالا که به طور طبیعی در حبوبات و غلات وجود دارد.

درمان کرم خوردگی دندان با روش های خانگی

چطور می توانیم به طور طبیعی پوسیدگی دندان را درمان کنیم :

– حذف شکر :

اگر می خواهید دندان های سالمی داشته باشید از غذاهای حاوی شکر مصرف نکنید . باکتری ها دهان از شکر تغذیه می کنند ، شکر کمبود کلسیم و مواد معدنی را در پی دارد چون اسیدی است.

– مصرف غذاهای مغذی :

مصرف چربی های محلول ، ویتامین و مواد معدنی از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند و برای مبارزه با پوسیدگی دندان باید رژیم غذایی مناسب مثل مصرف سبزیجات و غذاهای حاوی چربی های طبیعی مثل آووکادو و روغن نارگیل و مغز هاست.
روش قرقره کردن روغن برای درمان کرم خوردگی دندان:

همچنین بخوانید:  روش تهیه خمیر دندان طبیعی در خانه

درمان طبیعی کرم خوردگی دندان با روغن نارگیل

قرن هاست که قرقره کردن روغن برای رفع سموم دهان استفاده می شود و به همین منظور شما باید دهان را با یک قاشق روغن نارگیل 20 دقیقه شت و شو دهید و بعد بیرون بریزید.

درمان کرم خوردگی دندان با روش های خانگی

ابتدا می توانید از 3 – 4 دقیقه شروع کنید . قرقره کردن دهان برای درمان بیماری های مثل ورم لثه ، سر درد ، و … موثر است.

– از خمیر دندان طبیعی استفاده کنید :

خمیر دندان هایی که فاقد فلوراید هستند معمولا گران و برند هستند اما می توانیدبا استفاده از این مواد در منزل خمیر دندان درست کنید.

1/4 قاشق جوش شیرین – 1/2 قاشق روغن نارگیل – 1 قاشق آب – 1/4 قاشق عرق نعناع –

می توانید به طور طبیعی کرم خوردگی دندان را درمان کنید . بیشتر مردم بر این باورند که امکان درمان طبیعی برای کرم خوردگی دندان وجود ندارئ و باید دندان پزشک مراجعه کنید.

درباره منشا اصطلاح ” کرم دندان ” بیشتر بدانید

در بسیاری از فرهنگ‌های دنیا، اشاره به کرم دندان وجود دارد. اشاره به کرم خوردگی دندان‌ها در زبان های زنده دنیا، علاوه بر بار استعاری، از پیشینه تاریخی باورمندی برخوردار است.در انگلستان تصور میشد که کرم‌هایی شبیه مارماهی عامل پوسیدگی دندان‌ها هستند!در شمال آلمان کرم دندانی را به رنگ‌های خاکستری،قرمز و آبی تصور می‌کردند و با لاروها مقایسه می‌شدند. کرم‌های دندانی در فرهنگ‌های مختلف، نماد شیاطین تلقی می‌شوند!
در جمجمه‌های پیدا شده از یک میلیون سال قبل آثاری از پوسیدگی دندانی دیده می شوند. آغاز دوره کشاورزی و رشد رژیم کربوهیدراتی موجب افزایش شیوع پوسیدگی در انسان‌ها شد. در متون سومری، مصری و ژاپنی اشاره هایی به “کرم” دندان وجود دارد. در رم باستان،مردم برای کاهش آلام دندان درد، به سنت آپولو متوسل می شدند! دلاک- جراح ها در همه جای دنیا وظیفه خارج کردن دندان‌های پوسیده و جلوگیری از گسترش عفونت را بر عهده داشتند. این دلاکان در نبود بی حسی موضعی از مخدر‌ها و الکل برای کاهش درد حین خارج کردن استفاده می کردند (ماده بی حسی نواکائین در 1905 توسط شیمیدان آلمانی آلفرد اینهورد معرفی شد). با همه این تمهیدات، کشیده شدن دندان برای یک فرد در حد یک شکنجه، دردناک بود! هر چند که این شکنجه، با توجه به اینکه آنتی بیوتیک‌ها به دنیای علم معرفی نشده بودند، در موارد زیادی به قیمت زنده ماندن فرد مبتلا و نجات از گسترش عفونت، تمام میشد.
پیرفوچارد (Pierre Fauchard) با چاپ کتابی با نام” جراح دندانپزشک” در سال 1728 برای اولین بار باور “کرم دندان” را مردود دانست و ارتباط پوسیدگی دندان با مواد قندی را مطرح کرد.اما تا حوالی 1890 طول کشید تا میلر مکانیسم ارتباط پوسیدگی دندان با قندها را از طریق مطرح کردن علت “میکروارگانیسم ها” ( میکروب‌ها) برای پوسیدگی ها،توضیح دهد.

همچنین بخوانید:  ترفندی برای رفع مزه فلز در دهان

چرا کرم دندان؟

پوسیدگی دندان در گونه‌های مختلف تاریخچه ای 15000 ساله دارد! اما تا حدودسال های 1700 میلادی، راز پوسیده شدن دندان‌ها کشف نشده بود!
انسان متوجه شد که با برداشتن تاج دندان، به حفره ای خالی می‌رسد که حاوی جسمی کرم مانند است!این جسم کرم مانند ( که امروزه می دانیم همان پالپ یا عصب دندان است) بعد از اینکه خارج میشد، در بسیاری از موارد درد را برای مدت طولانی کاهش میداد یا قطع می کرد. بنابراین این تصور ایجاد میشد که عامل خرابی دندان، کرمی است که وقتی خارج شود، درد برطرف می‌شود.
شباهت آفت وکرم خوردگی میوه ها،محصولات کشاورزی و چوب هم علت دیگری بوده است که توصیف فساد دندان (پوسیدگی) را از نظربرداشت ذهنی و همچنین استعاره ای مشابه کرم خوردگی میکرد.

زندگی رنگی با پورتال رنگی

Subscribe
Notify of
2 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
سولماز
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۲:۵۶ ب.ظ

واقعا عاالی بود و بسیار آموزنده! خیلی ممنون!

تاروت رنگی
Reply to  سولماز
تیر ۳۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۱۰ ب.ظ

خواهش می کنم دوست عزیز