در مورد بیماری مادرزادی پاچنبری بیشتر بدانید - پورتال رنگی

در مورد بیماری مادرزادی پاچنبری بیشتر بدانید

ما در بخش سلامت پورتال رنگی سعی می کنیم مطالب بروز در حوزه پزشکی و سلامت را برای شما کاربران عزیز گردآوری کنیم و در این مقاله برای شما خبری درمورد یک مشکل مادزرادی به نام پاچنبری را گرداوری کرده ایم. با ما همراه باشید.

بیماری پاچنبری به چه مشکلی گفته می شود؟

پاچنبری (Club-Foot) مهمترین و شایع‌ترین بدشکلی (دفورمیتی) مادرزادی پا است. در این بد شکلی پا، قسمت جلو پا به سمت داخل و پایین چرخیده و در عقب، پاشنه پا هم به سمت داخل چرخیده‌است.
درهر ۱۰۰۰ تولد، یک مورد پاچنبری وجود دارد. در پسرها شایعتر است. در بیشتر موارد سابقه خانوادگی این عارضه وجود دارد. نیمی از موارد دوطرفه هستند.

در مورد بیماری مادرزادی پاچنبری بیشتر بدانید

کلاب فوت یا پا چنبری چگونه درمان میشود

پاچنبری یا کلاب فوت به عارضه ای گفته می شود که اسکلت و عضلات پا را در ناحیه ی ساق و مچ درگیر می کند و طی آن پا به سمت داخل و پایین چرخیده و امکان حرکت را سلب می کند.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی با بیان اینکه آمار دقیقی از شیوع این بیماری در ایران نداریم، افزود:بلافاصله پس از تولد نوزاد باید مشکل کلاب فوت برطرف شود، از این رو با مراجعه به متخصصان مربوطه پای نوزاد گچ گرفته می شود.
وی در مورد این که آیا می توان در دوران جنینی این مشکل را رفع کرد، گفت:حتی اگر در سونوگرافی های صورت گرفته در دوران بارداری هم این مشکل جنین مشخص شود، اقدامی پیش از تولد نمی توان کرد و همه اقدامات درمانی پس از تولد صورت می گیرد.

همچنین بخوانید:  از کمربند طبی استفاده کنیم یا نه؟

در مورد بیماری مادرزادی پاچنبری بیشتر بدانید

درمان پاچنبری

درمان اصلی کلاپ فوت، گچ گیری پای بیمار است و به ندرت ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد؛ همچنین با توجه به پیشرفت های این حوزه، پاچنبری کودکان کاملا برطرف شده و وضعیت پاها به شکل طبیعی بازمی گردد.
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی شاخه مازندران همچنین با انتقاد از اجرا نشدن تعهدات سازمان های بیمه گر، گفت:برخی سازمان های بیمه گر حدود یک سال است که پرداختی های خود را به تعویق انداخته و این موضوع چالش های زیادی برای گروه های مختلف پزشکی و ارتوپدی داشته است و باید به این مساله توجه شود.
سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی 22 تیرماه با حضور صاحب نظران و اساتید این حوزه در هتل سالاردره مازندران برگزار می شود.

زندگی رنگی با پورتال رنگی

Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments